Systemet startar upp. Var vänlig vänta
Artikelregistret håller på att laddas, vissa artiklar kan temporärt vara dolda.

Cookies

Wessmans Musikförlag AB använder cookies för att förbättra din upplevelse genom att komma ihåg att du har loggat in. Om du fyller i en blankett använder vi cookies för att komma ihåg uppgifterna till nästa gång. Vi använder cookies från tredje part för att spåra hur du använder vår hemsida, för att till exempel kunna se vilka sidor du besöker och hur länge du är på varje sida. Det hjälper oss att få en bättre förståelse av hur folk använder vår sida och hur de kommer in på den.

Variations for Piano

Artikelnummer
BA9082
Kategori
Piano
Besättning
Piano
Kompositör
Mendelssohn Bartholdy Felix
Redaktör
Stüwe Holger M.
205 kr
They were intended to be “serious”, the Variations op. 54 which Felix Mendelssohn contributed to a benefit album in 1841 in aid of the Beethoven memorial in Bonn . The attribute refers less to the musical character of the work than the composer’s desire to write something quite different from the usual applause-seeking “Variations brillantes ” of the period, through his particular compositional approach. And it is exactly this compositional skill which pianists, composers and music historians have ringing in their ears, when they describe Mendelssohn’s Variations serieuses op. 54 as one of the key works of the Romantic piano repertoire.

The Variations op. 54 gave the composer the impetus to study this music form in great depth. Following on directly from this work, Mendelssohn wrote the Variations in E-flat op. 82 and B-flat major op. 83, published posthumously. These are “lighter” works, both in tonal approach and also in their technical demands.

The edition brings together Mendelssohn’s three most important sets of variations for piano – opp. 54, 82 and 83. It offers the versions of the first editions and in addition, for the first time, the numerous variants which survive in different autograph manuscripts. This offers an insight into the genesis of creating the pieces and also opens a wide field of artistic discussion for the interpreter.
PDF