Systemet startar upp. Var vänlig vänta
Artikelregistret håller på att laddas, vissa artiklar kan temporärt vara dolda.

Cookies

Wessmans Musikförlag AB använder cookies för att förbättra din upplevelse genom att komma ihåg att du har loggat in. Om du fyller i en blankett använder vi cookies för att komma ihåg uppgifterna till nästa gång. Vi använder cookies från tredje part för att spåra hur du använder vår hemsida, för att till exempel kunna se vilka sidor du besöker och hur länge du är på varje sida. Det hjälper oss att få en bättre förståelse av hur folk använder vår sida och hur de kommer in på den.

Fünf Klänge aus Mähren B 107

Artikelnummer
BA10439
Kategori
Damkör
Besättning
SSAA
Kompositör
Dvorák Antonín
180 kr
Arrangement for 4 Female Voices a cappella by the Composer

Dvorák composed the cycle “Moravian Duets” for two female voices with piano accompaniment at the request of the Prague wholesale merchant Jan Neff in 1876. This was a turning point in the career of the then still unknown composer: it marked the beginning of his lifelong collaboration with the Simrock publishing house and opened the way to international recognition.

In March 1880, Dvorák arranged five songs from this cycle for four female voices a cappella. The occasion was a concert to support the construction of the Prague National Theatre, at which the composer conducted his own works.

The “Five Moravian Duets” now appear for the first time in a scholarly-critical edition. The autograph serves as the main source; secondary sources consist of transcriptions by an unknown hand which include corrections by the composer.

Contents:

·
Composer / Author:
Nová, Katerina
Predmluva
·
Composer / Author:
Nová, Katerina
Preface
·
Composer / Author:
Nová, Katerina
Vorwort
·
Texty písní / Song Texts / Liedtexte
·
I Velet, vtácku /Speed Thee, Birdie / Das Vöglein
·
II Dyby byla kosa nabrósená / The Slighted Heart / Die Trennung
·
III Holub na javore / Forsaken / Die Verlassene
·
IV Zelenaj se, zelenaj / Omens / Die Zuversicht
·
V Sípek / The Wild Rose / Die wilde Rose
·
Critical Report